Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Stäng detta meddelande för att godkänna. Läs mer.

OK

Svar på de vanligaste frågorna på Camping.se

Här hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna på Camping.se. För ytterligare information samt kontakt med oss hänvisar vi dig till vår gästservice.

Hur slutbetalar jag en befintlig bokning?

Via "Min sida" kan du se existerande bokningar, skriva ut fakturan samt avboka och slutbetala din bokning. Logga in med bokningsnummer och e-postadress. Skall du ändra din bokning hänvisar vi dig till vår Gästservice.

Hur fungerar öppet köp?

Om du bokat via Camping.se eller en sida där vi är ansvarig arrangör så har du öppet köp i 24 timmar om det är mer än 7 dagar kvar till ankomst. Återbetalningar av bokningar som hänvisar till öppet köp görs via Gästservice.

Hur ändrar jag en bokning som jag gjort på Camping.se?

Kontakta Gästservice så hjälper vi dig att ändra din bokning. Ändring av ankomst och avresa kan göras fram till sju dagar innan ankomst i mån av plats. Varje ändring av den ursprungliga bokningen från och med sju dagar före incheckning och därefter kommer att betraktas som en avbeställning (se avbokning) efterföljt av en nybeställning.

Hur gör jag för att köpa ett Camping Key Europe?

Camping Key Europe kan du köpa online direkt här på Camping.se och på vissa campingplatser webbplatser som är anslutna till SCR Svensk Camping, men även direkt ute hos campingplatser som är medlemmar i SCR Svensk Camping.

Hur gör jag för att få en gratis katalog?

Du kan beställa en gratis katalog här på Camping.se som skickas hem till dig inom 14 arbetsdagar. Katalogen finns även att hämta på alla campingplatser som är anslutna till SCR Svensk Camping samt på de flesta av landets turistbyråer.

Jag har tappat mitt kort, vad gör jag?

Om du blivit av med ditt kort kontaktar du vår gästservice så spärrar vi kortet. Du kan kontakta oss via e-post eller telefon. Glöm inte att ange ditt kort- eller personnummer.

Vem gäller kortet för?

Camping Key Europe gäller för hela familjen, en eller två vuxna med barn. Det behövs ett giltigt kort per hyrd plats. Kortet är personligt och kortinnehavaren måste vara med på resan.

Hur hittar jag priserna för en specifik campingplats?

De campingplatser du kan boka online kan du göra en datumsökning för. Fyll i datumen för din vistelse för att visa tillgängliga boenden tillsammans med aktuella priser.

De campingplatser som inte är bokningsbara online kan du normalt ladda ner en prislista på respektive campingplats presentation på vår webbplats. Finns det ingen prislista där, så får du kontakta respektive campingplats för prisinformation

Varför kan jag inte boka alla campingplatser via Camping.se?

Alla campingplatser på Camping.se är inte med i bokningsutbudet i dagsläget, men nya kommer till varje vecka.

Vem skriver texterna om campingplatserna på Camping.se?

Det är varje enskild campingföretagare som skriver texterna på sin campingplatspresentation.

Vem klassificerar svenska campingplatser?

Svenska campingplatser klassificeras av Svensk Klassificering AB.

Adress, öppettider & gästservice

Adress
Mässans Gata 10
Box 5079
SE-402 22 Göteborg

Telefon: 0771-117117
E-post: service@camping.se

Öppettider
Vardagar 08.00-18.00.
Lördagar, söndagar och helgdagar stängt.

 

Gästservice:
Gå till vår gästserviceportal för fler frågor och svar samt möjlighet att komma i kontakt med oss.

Kontakta oss via telefon

0771-117 117

Vardagar 08.00-18.00.
Lördagar, söndagar och helgdagar stängt.

Varför boka på Camping.se?

Varför boka på Camping.se?

På Camping.se bokar du enkelt campingtomter och stugor över hela Sverige

 

    430 campingplatser
    9 000 stugor
    75 000 Campingtomter
    Öppet köp i 24 tim
    Gästomdömen från TripAdvisor
    Boka direkt i mobilen
    Bokningsvillkor enligt branschöverenskommelse

 

Vi har ställt resegaranti enligt resegarantilagen och är certifierade enligt kraven för Certifierad e-handel fastställda av Rådet för e-handelscertifiering.

 

Annonser
Tipsa en vän