Gästservice bokning

Här hjälper vi dig med befintliga bokningar som du gjort på camping.se eller hos en campingplats där vi är ansvarig förmedlare. Svar på de vanligaste frågorna hittar du nedan. Om du inte hittar svaret är du självklart välkommen att kontakta oss för personlig service.

Frågor och svar

1. Har jag alltid öppet köp i 24 timmar?
2. Vad kan jag boka på camping.se?
3. Jag har bokat på en campingplats egen hemsida
4. Varför får jag inte upp några bokningsalternativ?
5. Hur betalar jag?
6. När betalar jag?
7. Hur gör jag min slutbetalning?
8. Kan jag säkert lämna ut mina kortuppgifter?
9. Vad händer när jag lägger min bokning i varukorgen?
10. Kan jag ändra på något i varukorgen?
11. Kan jag avbryta min bokning?
12. När har jag gjort klart min bokning?
13. Hur ändrar jag min bokning?
14. Hur avbokar jag min bokning?
15. Vad innebär avbeställningsskyddet?
16. Hur kommer jag i kontakt med er?
17. När har er gästservice öppet?

1. Öppet köp i 24 timmar

Du har alltid öppet köp i 24 timmar. Återbetalningar av bokningar som hänvisar till öppet köp görs via gästservice

2. Vad kan jag boka på camping.se?

På camping.se hittar du Sveriges största utbud av bokningsbara campingplatser. Du kan boka stugor, tomter, rum och annat boende. Alla campingplatser som finns på camping.se går inte att boka online.

3. Jag har bokat på en campingplats egen hemsida

Camping.se är ansvarig förmedlare av onlinebokningen på vissa SCR-anslutna campingplatsers hemsidor. Om du bokat på en campingplats där vi är ansvarig förmedlare så hjälper vi på gästservice dig med befintliga bokningar. Du ser enklast att Camping.se är förmedlare i din bokningsbekräftelse.

4. Varför får jag inte upp några bokningsalternativ?

Om du inte får upp några alternativ kan vald campingplats vara fullbokad. Men det kan också bero på att campingplatsen inte har hela sitt utbud bokningsbart eller att campingplatsen bara accepterar veckobokningar. Kontakta därför alltid campingplatsen om du är osäker.

5. Hur betalar jag?

Betalning sker direkt vid bokning. Vid genomförd bokning betalar du din bokning med kreditkort via en krypterad och säker betalsida eller genom direktbetalning via din bank. Du erhåller en bokningsbekräftelse efter genomförd betalning.

6. När betalar jag?

Anmälningsavgiften om 10% av bokningens pris ska vara oss tillhanda omgående vid bokningstillfället. Slutbetalning skall vara oss tillhanda senast 40 dagar innan ankomst annars avbokas din bokning enligt gällande avbokningsregler. Sker bokning närmare än 40 dagar innan ankomst betalar du hela beloppet vid bokningstillfället.

7. Hur gör jag min slutbetalning?

På din bokningsbekräftelse finns en länk till betalsidan. Du får i god tid en påminnelse om slutbetalning. Även i påminnelsen finns en länk till betalsidan. Du kan logga in med det användarnamn och lösenord som finns angivet på bekräftelsen du har fått.

8. Kan jag säkert lämna ut mina kortuppgifter?

Ja, all personlig information skrivs in på en krypterad sida (SSL 128 bits) där det är säkert att lämna ut uppgifter om dig själv och ditt betalkort. Din e-postadress kommer att användas för att kontakta dig angående din bokning och resmålet.

9. Vad händer när jag lägger min bokning i varukorgen?

När din bokning läggs i varukorgen innebär det att den är registrerad men inte bekräftad. Du måste gå vidare till kassan för att slutföra bokningen.

10. Kan jag ändra på något i varukorgen?

Ja, i varukorgen kan du ta bort eller lägga till produkter. För att ta bort en produkt klickar du på papperskorgen.

11. Kan jag avbryta min bokning?

Ja, du kan avbryta hela bokningen om du klickar på "Avbryt bokning" i varukorgen eller på betalsidan.

12. När har jag gjort klart min bokning?

Fyll först i alla dina uppgifter på sidan "Kundinformation och betalning" klickat sen på ”Bekräfta bokning” längst ner till höger. Du kommer nu till betalsidan och anger dina kortuppgifter. Klicka på "bekräfta betalning" för att slutföra bokningen.

När din bokning är genomförd skickas en bokningsbekräftelse via e-post.

13. Hur ändrar jag min bokning?

I  e-postbrevet med din bokningsbekräftelse finns information om hur du loggar in och ändrar din bokning. Du kan också kontakta gästservice så hjälper vi dig att ändra din bokning.

14. Hur avbokar jag min bokning?

Du kan på egen hand avboka din bokning med hjälp av ditt användarnamn och lösenord som du hittar i din bokningsbekräftelse. Du kan också avboka genom att skicka ett e-postmeddelande till vår gästservice. För att avbokningen skall vara giltig måste någon av ovanstående avbokningsformer användas. En avbokning som sänds direkt till campingplatsen är således inte giltig.

Bokningen anses avbokad när du fått bekräftelse om avbokning från oss. För avbokning via e-post eller callcenter uttas en avgift om 100 SEK. För avbokning senare än fyrtio (40) dagar före ankomstdag uttas en avbokningsavgift, vilken framgår nedan.

I händelse av att avbeställningsskydd ej tecknats gäller följande avbokningsavgift.
Vid avbokning 40 dagar eller fler före ankomstdag: 10% av bokningens pris (anmälningsavgiften)
Vid avbokning 39-12 dagar före ankomstdag: 50% av totalt pris
Vid avbokning 11-2 dagar före ankomstdag: 75% av totalt pris
1-0 dagar före ankomstdag: 100% av totalt pris

15. Vad innebär avbeställningsskyddet?

Det är en avbokningsförsäkring som endast kan tecknas vid bokningstillfället. Avbeställningsskyddet gäller för samtliga namngivna personer i bokningen. Avbeställningsskyddet gäller endast i samband med uppvisandet av läkarintyg. Om kunden väljer att utnyttja avbeställningsskyddet avbokas samtliga personer i bokningen. Ingen delåterbetalning kan ske om övriga väljer att utnyttja resan.

16. Hur kommer jag i kontakt med er?

Har du frågor kring din bokning är du välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon 031-355 60 00. Du kan även kontakta oss via Facebook på facebook.com/camping.se.

17. När har er gästservice öppet?

Måndag-fredag 09.00-16.00.

Adress och öppettider

Adress

Mässans Gata 10
Box 5079
SE-402 22 Göteborg

Telefon: 031-355 60 00
E-post: service@camping.se

Öppettider

Måndag-fredag 09.00-16.00
Lördag, söndagar och helgdagar stängt.

Kontakta oss via telefon

031-355 60 00

Vardagar 09.00-16.00.
Lördagar, söndagar och helgdagar stängt.

Störst på camping och stugor

Säker bokning och betalning

På camping.se bokar du enkelt campingtomter och stugor över hela Sverige

 

- Inga bokningsavgifter

- 24h öppet köp

- Enbart SCR-anslutna campingplatser

- Säker betalning via kort eller banktransfer

 

Vi har ställt resegaranti enligt resegarantilagen och är certifierade enligt kraven för  e-handel fastställda av Rådet för e-handelscertifiering.

 

Annonser
Tipsa en vän
Logga in