Svar på de vanligaste frågorna på camping.se

Här hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna på camping.se.

Kontakta gärna vår gästservice om du inte hittar svaret på din fråga nedan.

1. Hur gör jag för att få ett Camping Key Europe?
2. Jag har tappat mitt kort, hur får jag ett nytt? 
3. Är min bokning slutbetald? 
4. Hur ändrar jag en bokning som jag gjort på camping.se? 
5. Kan min make/maka eller sambo använda mitt Camping Key Europe?
6. Hur gör jag för att få en gratis katalog? 
7. Hur använder jag GPS-listan som finns på camping.se? 
8. Varför kan jag inte boka alla campingplatser via camping.se? 
9. Vem skriver texterna om campingplatserna på camping.se?
10. Jag har glömt mina inloggningsuppgifter till camping.se/plus, kan ni hjälpa mig?

1. Hur gör jag för att köpa ett Camping Key Europe?

1. Du kan köpa ett kort direkt här på Camping.seKortet betalas i samband med beställningen och leveras hem till dig inom 14 arbetsdagar. För att visa att kortet är aktivt för aktuellt år är årtalet förtryckt på kortet.

2. Du kan köpa ett kort på en valfri SCR-ansluten campingplats, du behöver inte checka in för att köpa kortet. I samband med köpet klistras ett giltighetsmärke på kortet som visar att kortet är aktivt för aktuellt år.

2. Jag har tappat mitt kort, hur får jag ett nytt?

Borttappat kort ersätts ej och spärras mot användande. Eventuellt årsmärke ersätts ej.

3. Är min bokning slutbetald?

Klicka på betalningslänken i e-postbrevet som innehåller din bokningsbekräftelse för att se om din bokning är slutbetald. Detta gäller endast bokningar som är gjorda via camping.se.

4. Hur ändrar jag en bokning som jag gjort på camping.se?

I e-postbrevet med din bokningsbekräftelse finns information om hur du loggar in och ändrar din bokning. Du kan också kontakta gästservice.

5. Kan min make/maka eller sambo använda mitt Camping Key Europe?

Kortet är personligt och gäller för dig och din familj. Din make/maka eller sambo kan checka in med kortet så länge du är medresenär. Det vill säga han/hon kan inte använda kortet för att checka in om du inte är med på resan.

6. Hur gör jag för att få en gratis katalog?

Du kan beställa en gratis katalog här på camping.se som skickas hem till dig inom 14 arbetsdagar. Katalogen finns även att hämta på alla SCR-anslutna campingplatser samt på de flesta av landets turistbyråer.

7. Hur använder jag GPS-listan som finns på camping.se?

Listan är i Excel-format och innehåller GPS-koordinater för samtliga campingplatser på camping.se i fyra olika GPS format. Hur du gör för att importera GPS-koordinaterna eller vilket format du ska använda beror på vilken tillverkare och vilken modell din GPS har. Kontakta din leverantör för att få reda på hur just din modell fungerar. 

8. Varför kan jag inte boka alla campingplatser via camping.se?

Alla campingplatser på camping.se är inte med i bokningsutbudet i dagsläget, men nya kommer till varje vecka.

9. Vem skriver texterna om campingplatserna på camping.se?

Det är varje enskild campingföretagare som skriver texterna på sin campingplatspresentation.

10. Jag har glömt mina inloggningsuppgifter till camping.se, kan ni hjälpa mig?

Om du har glömt ditt lösenord kan du få det skickat till dig. Gå till camping.se/plus och klicka på länken Glömt ditt lösenord? som finns under "Logga in". Fyll i den e-postadress som du angav när du blev medlem och klicka på "Ok" så får du hjälp att återställa ditt lösenord.

Kommer du inte ihåg vilken e-postadress du hade när du skapade ditt konto kan du kontakta oss så hjälper vi dig.

Saknar du svar på din fråga?

Om du inte hittar svaret ovan kan du självklart kontakta oss så hjälper vi dig så fort vi kan. Via e-post eller telefon 031-355 60 00.

Annonser
Tipsa en vän
Logga in