Snuskigt o dålig service på Mellerud SweCamp Vita Sandar

6 jul 2011 av: U Svensson

Trevlig midsommar trots otroligt dåligt städade toaletter. stopp i toalett så vattnet stod upp till ringen (som försvann ner då o då), urin o papper på golvet. Stanken ska vi inte prata om. Hela kvällen på midsommarafton o heller inget städ på midsommardagen.

Duschen funkade inte, flera sa till. å de skulle fixa den. De sa inget om att kompensera, för de 5kronorna man lagt i o förlorat trots att vi sa till personalen om detta. Eftersom den funkade i bland o i bland inte så blev det att vi gick till duscharna längre bort, tills de hade fixat det. Det var fel varje dag, de första tre dagarna. 4:e dagen var duschen låst, då vi stod o väntade på morgonen. Då ropade en annan stug-gäst (efter ca 10min väntan) att duschen var låst pga fel. Varför kan man då inte sätta upp en lapp? Det kom inte upp nån lapp på hela dagen, å folk kom o stod där o väntade.


Att gå in på puben, kostade 100:- /kväll under midsommarhelgen och i vanliga fall 80:-/kväll. Har aldrig varit på en camping som tar betalt för puben, mån-sön.
Någon förklarade att det var pga att det kom in folk utifrån. Den ursäkten är bara en bortförklaring , eftersom sånt går att lösa med olika funktioner som band, klockor osv, som andra campingar har.

Tittade man runt i olika utrymmen så var alt väldigt taskigt målat, massa kladd av färgrester osv. Detta spelar ju ingen roll mer än att det ser illa ut.

Mobiltäckningen, oavsett vilket abonnemang du hade fungerade inte(telia,3g, telenor, halebop osv). Endast tele2 hade 0-1pinne på telefonen ,men fungerade olika på olika telefoner. Någon kunde ringa ut,en annan bara in, någon kunde smsa o andra kunde bara ta emot sms. mycket konstigt.

På campingen fanns internet, som ett annat företag ansvarade för, då man köpte den tjänsten. Trots att vi bodde 15m från masten, så var hastigheten "Väldigt låg" enligt deras egen hemsida. Vem köper det då.. inte vi i alla fall.

Priset var 400:-/natt inkl. el, och man var tvungen att boka 3 nätter. Detta visste vi om innan men trodde ju då att det var ordning o reda och att man skulle få valuta för pengarna, trots att de är bland de dyraste i landet.

Denna camping har försökt på alla sätt att få i hop poäng för att få sin 4:e stjärna, men de är endast en 3stjärnig camping i våra ögon. Lite hafs o slafs överallt.
Det står inget på deras hemsida att de tar betalt för puben, det blir en överraskning när man kommer dit =( (ironisk)
De skriver ju ut att duschen kostar 5kr och annat som kostade, men medvetet skriver de inget om pubkostnaden.
Många riskvastar till Mellerud SweCamp Vita Sandar
Innehållet har redigerats
Nyckelord: mellerud, ris, vita sandar


RE: Snuskigt, oförskämt o dålig service på Mellerud SweCamp Vita Sandar

Vi gillade inte heller denna camping speciellt .
7 jul 2011
av: Conny Stefansson





RE: Snuskigt o dålig service på Mellerud SweCamp Vita Sandar

Hej
Först och främst vill vi be om ursäkt till skribenten ovan om det är så att vi orsakat dig och din familj en negativ upplevelse under midsommar. Vi tar till oss av er kritik och ser det som en möjlighet att förbättra oss. Samtidigt ser vi det som vår skyldighet att bemöta kritiken samt påståendena så att läsarna på camping.se får se båda sidorna av myntet och utifrån det kan bilda sig en egen uppfattning.
Under midsommarhelgen hade vi på Swecamp Vita Sandar över 250 incheckade. Vilket innebär runt 1000 personer på själva campingen. I och med detta rådde det hela tiden hög belastning på servicehus med duschar och toaletter. Vi kan villigt erkänna att vårt servicehus är illa åtgånget efter många år av trogen tjänst. Det är också anledningen till att ovan nämnda byggnad kommer att totalrenoveras under hösten och stå klart med nya fräscha lokaler till nästa år.
Kutymen bland vår personal i receptionen har alltid varit att lämna ut nya 5-kronor till folk som lagt i duscharna utan att de fungerat. Just på grund av att vi är medvetna om att de ibland kan sluta att fungera. Om det nu är så att ni blivit nekade att få tillbaka 5-kronor i receptionen så är det från vår sida ovanligt och absolut beklagligt. Om skribenten ovan varit i receptionen och nämnt att man förlorat en 5-krona i duschen förtäljer dock inte historien.
I ovan publicerade text nämns att det inte över huvud taget städades på två dagar. Undertecknad vet inte på vilka källor detta påstående grundas, men det är direkt felaktigt och tål att bemötas. Under midsommarhelgen hade vi frekvent städning. Som exempel kan nämnas att just servicehuset städades ett flertal gånger efter klockan 18.00 varje dag under midsommar helgen. Lokalvårdarna arbetade hela dagarna från 06.00 på morgonen till 22.00 på kvällen. Så gjorde de denna helg och alla andra dagar under högsäsong. Att det inte städades är således en ren lögn. Däremot kan säkert kvalitén på städningen diskuteras och det får vi i så fall ta och se över. Det är dock inte samma sak som att vi struntar i allt vad hygien heter vilket antyds i texten ovan.
Den toalett och dusch som specifikt omnämns ovan är ett specialfall på vår camping. Den har ställts ut för att stuggästerna ska ha nära till en toalett på natten och har därför formen av en modul. Nämnda modul har inte vattenförsörjning på samma sätt som övriga toaletter utan här tar värmen slut under hög belastning och måste värmas upp igen. Orsaken till att dörren låstes var att just detta hade hänt. Vi ville undvika det scenario som skribenten så påpassligt påpekade i början av sin text (att man stoppade i pengar men inte fick något vatten). Istället låste vi dörren, om ingen skylt sattes upp så är det något vi absolut ska tänka på till nästa gång. Vill bara tillägga att övriga duschar vilka är belägna 15 meter ifrån nämnda modul fungerade alldeles utmärkt.
Rörande de färgrester som ni irriterade er över så är det för mig oklart var ni har varit. Det ska medges att vi målade stugor nära inpå midsommar på grund av dåliga vädermöjligheter innan. Detta ska dock inte ha påverkat jättenegativt vad jag förstått. Om vi hittar dessa defekter ska vi naturligtvis försöka att åtgärda dem.
Pubkvällarna har vi alltid tagit betalt för. Som campare har man vilket inte nämns i texten ovan möjligheten att gå in gratis före 21.00. Hur andra campingar gör är egentligen irrelevant i sammanhanget då vi får sätta vilka priser vi vill. Priset styrs av marknaden och den dagen vi märker att folk inte är villiga att betala kommer vi att sänka priset. Att vi på vår hemsida borde upplysa om att det kostar är helt riktigt och det har åtgärdats direkt idag, helt enkelt en miss från vår sida. Vi har alltså inte haft för avsikt att lura våra gäster vilket påstås i inlägget ovan. Om det vore vår avsikt hade det varit mindre taktiskt av oss att i vår information utåt berätta om att både pool och dusch kostar extra .
Mobiltäckningen är inget vi här på Swe Camp Vita Sandar är stolta över, men det är inte heller något vi kan göra så mycket åt. Det är nämligen inte vi (ironisk) som bestämmer var de olika operatörerna ska sända sina signaler ifrån. Telia har en mast på plats (dock inte för 3G) därav fungerar Telia utmärkt. Comviq fungera ytterst lite och i övrigt ingenting. Hur mycket vi än vill att fler ska sända från Telias mast alternativt sätta up en egen så sker inte detta. Därför föreslår jag istället att ni hör av er till dessa operatörer om detta. Det som ovan beskrivs som mycket konstigt är alltså i själva verket mycket enkelt. Ingen vore gladare än vi om fler operatörer fick täckning på vår camping. Om det är mycket viktigt för gäster med mobiltelefoni så föreslår jag ett samtal till vår reception där de gladeligen upplyser om vad som fungerar och inte fungerar.

I övrigt vill vi på Swecamp Vita Sandar tacka de över 250 gästande incheckningarna vi hade i år och har haft under midsommarhelgerna de senaste tio åren.
Swe Camp Vita Sandar
Mellerud

8 jul 2011
av: Swecamp Vita Sandar





RE: Snuskigt o dålig service på Mellerud SweCamp Vita Sandar

Svar till Vita sandars skribent.

Ett förtydligande till vårt inlägg;
I vår text står det att vi har varit i kontakt med personal angående att vi förlorat flera 5--kronor. En struntsumma- men vi tyckte väl att det hade varit på sin plats att personalen själva erbjöd pengarna tillbaka, då vi sa att vi lagt i pengar. Vi överlevde de 5-kronorna- en principsak.

I vår text står det inte heller att vita sandars camping har lurat oss, det är en egen tolkning av vita sandars skribent. Besvikna var kanske rätta ordet.

Vi irriterade oss verkligen inte på att det var lite målar-kladd här o där, som vi sa så såg det tråkigt ut, och spelar ingen roll. Men snyggt o fräscht är ju alltid ett +. Roligt att höra att ni gör en uppfräschning till hösten !!

Sedan vill vi tillägga att duschar o toalett i servicebyggnaden, som låg ca 50m =)) bort fr. den fristående modulen , var i städat skick. Som vi skrev, gick vi dit o duschade och det fungerade fint.

Trevlig sommar !!!
9 jul 2011
av: U Svensson





RE: Snuskigt o dålig service på Mellerud SweCamp Vita Sandar

Vi har också varit på denna camping men det är inte troligt att vi återvänder.
16 jul 2011
av: Urban Johansson





RE: Snuskigt o dålig service på Mellerud SweCamp Vita Sandar

Jag skriver under på ALLT då vi var där med husvagnen på midsommar. Det enda jag uppskattade var sällskapet som campingen inte kan ta åt sig för OCH lugnet som faktiskt rådde trots storleken på campingen. Barnen uppskattade lekplatserna men VÄGRADE att gå in på dass p.g.a den ständiga stanken.
18 jul 2011
av: Mahlin Engstrand








Hej! Camping.se/plus har tyvärr stängt. Istället hoppas vi att ni hittar till oss och andra gäster på Facebook och på Instagram. Missa inte heller reseprogrammet Gone Camping. Om du har några frågor om detta kontakta oss gärna på info@scr.se.

Facebook
facebook.com/campingse

Instagram
instagram.com/campingse

Andra forum
Husvagn och Camping - http://www.husvagnochcamping.se/forum/
Husbilsklubben.se